Wspólna realizacja projektu „Każdy może zostać omnibusem”
I. Charakterystyka projektu.
Od 1 sierpnia 2009 roku Gmina Miejska Dzierżoniów jako Lider Projektu wraz z Partnerami Miastem i Gminą Kluczbork oraz Miastem i Gminą Serock realizuje projekt „Każdy może zostać omnibusem” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III, Poddziałanie 3.3.4 – Modernizacja treści i metod kształcenia.
Projekt zakładał uczestnictwo 5550 uczniów z klas I-V szkoły podstawowej oraz I i II gimnazjalnej z terenu gmin partnerskich.
Zajęcia dla uczniów były podzielone na 4 bloki zajęciowe:
1.1. Blok zajęciowy A „Z językiem obcym na Ty”.
Grupy językowe zostały uruchomione na różnych poziomach zaawansowania w języku angielskim i niemieckim.
W Serocku w roku szkolnym 2010/2011 i 2011/2012 cykl 2 i 3-letni zakończyło
32 grupy z j. angielskiego oraz 3 grupy z j. niemieckiego, tj. 460 uczestników.
1.2. Blok zajęciowy B „Od matematyki do przyrody”.
Blok ten powstał w celu wykształcenia umiejętności logicznego myślenia, rozpoznania i zrozumienia roli, jaką matematyka i przyroda odgrywa we współczesnym świecie, formułowania sądów opartych na matematycznym rozumieniu oraz wykorzystywaniu umiejętności matematycznych tam, gdzie wymaga tego codzienne życie.
W Serocku udział w projekcie zakończyło 12 grup z 176 uczestnikami.
1.3. Blok zajęciowy C „Komputer - źródło wiedzy”.
Uczniowie zajęć pozalekcyjnych bloku „Komputer – źródło wiedzy” rozwijają kompetencje z zakresu ICT (od ang.: Information and Communication Technologies - Technologie informacyjne i komunikacyjne), które są przydatne we wszystkich dziedzinach nauki takich jak: sprawne posługiwanie się komputerem, gromadzenie, przetwarzanie i poszukiwanie danych, odbieranie i przesyłanie wiadomości oraz świadome wykorzystywanie internetowych kanałów dyskusyjnych.
W bloku „Komputer źródło wiedzy” w Serocku projekt zgodnie z zaplanowaną ścieżką zakończyło 12 grup z 175 beneficjentów.
1.4. Blok zajęciowy D „Młody biznesmen”.
Blok „Młody Biznesmen” kształtuje umiejętności zarządzania własną karierą zawodową przy wykorzystaniu m.in. symulacyjnych gier internetowych (np. gra giełda strona http://gra.onet.pl/gra) celem, której jest wykształcenie umiejętności zarządzania, planowania, zlecania zadań, analizowania i komunikowania.
W bloku „Młody biznesmen” w związku z zakończeniem zajęć, projekt ukończyło 14 grup z 259 uczestnikami w Serocku.
1.5. Organizacja Letnich Zajęć Wyjazdowych w Ramach Klubów Omnibusa
W ciągu trzech lat realizacji projektu odbyły się letnie zajęcia wyjazdowe w Darłowie, Niechorzu i Łazach z zakresu rozwoju kluczowych kompetencji.
Z Serocka wyjechało 49 dzieci. Łącznie z trzech miast z koloni skorzystało 243 beneficjentów.
W każdym roku odbyło się po 120 godzin zajęć językowych z j. angielskiego i niemieckiego.
Zajęcia te odbywały się nie tylko w salach szkolnych, lecz również w plenerze i na plaży. Dzieci odbyły liczne wycieczki miedzy innymi zwiedziły: latarnie morską w danym mieście, w Kołobrzegu płynęły statkiem, Muzeum Figur Woskowych w Międzyzdrojach, Muzeum Minerałów oraz Oręża Polskiego. Atrakcjami kolonii prócz plażowania, były liczne językowe zabawy integracyjne oraz ogniska. Odbyły się liczne gry i zabawy sportowe. Dzieci zostały wyposażone w materiały promocyjne projektu, korzystały z dyktafonów, aparatów fotograficznych oraz pomocy piśmienniczych zakupionych na ten cel. Wszystkie otrzymały pamiątkowe zdjęcie grupowe i dyplomy.
Wartość projektu 7 068 555,00 zł.
Projekt był realizowany od 01.08.2009 roku do 30.09.2012 roku.